Wednesday, December 14, 2011

masa free? mari aku tolong isikan.

hii and assalamualaikum.



fuhh, penat juga menternak lemak kat rumah nie. aku lama sudah nda pergi timbang berat badan aku di klinik. ntah berapa sudah berat badan aku. last aku timbang, 48kg. harap-harap masih macam tu la. lagi-lagi, aku baru jak mimpi buruk pasal berat badan nie. orang bilangbila kita terlampau kefikiran, kita boleh sampai mimpi. mungkin macam tu la kali aku nie. boleh-boleh aku mimpi berat aku naik sampai 58kg. NAUZIBILLAH. jangna kamu kasih doa pula.




panjang pula intro aku nie. lagak macam bodoh sangat. *ketawa jahat* aku sebenarnya mau post entry semalam tapi i got no idea. sampai tertidur aku memikir. okay, tipu. aku tidur sebab aku mengantuk. lepas dirunding, dicampur, ditolak, tajuk hari nie aku dah sebulat suara dengan patung-patung aku. aku mau share tentang beberapa blog yang aku suka baca. aku mau kamu semua pun pergi baca nie blog. kalau nda nemau kawan 5 saat. *cehh, tiada kaki*




1. Cik Epal

first time aku usha blog dia nie, aku rasa macam best gila. aku rasa kamu semua pun patut baca blog dia. dia banyak cerita tentang life dia tapicara penulisan dia sangat melucukan. aku kadang-kadang sampai ketwa terbahak baca blog dia. bukanlah dia buat lawak ka apa tapi hidup dia tu best. lucu. apa-apa pun, aku sarankan kamu pegi la kasih buta mata sendiri. silakan.




2. Fyna

kamu minat make-up? aku minat. sangat minat. kalau kamu pun ada interest yang sama macam aku, bagus kamu pergi follow blog nie. kamu tau, banyak stail make-up aku belajar dari dia nie.  dia banyak bagi tips mau kurus, jaga muka and etc. kamu baca la blog dia. tutorial pakai shawl pun ada juga dia buat. paling banyak tu make-up la.







3. Nisa Kay

ada entry aku yang kat sini? bagus kamu pergi baca sekarang. *muka garang* dia buat give away. lawa-lawa siot barang-barang dai tapi sayangnya penyertaan sudah ditutup. syukurla aku sempat ikut. kamu pergi laa tengok blog cewek nie. aku konfirm kan kamu mesti enjoy baca.







4. Nurul Badiah

dia nie lawyer. to-be lawyer ka lawyer sudah aku pun kurang pasti. kalau kamu baca entry akuyang sebelum-sebelum nie, okay aku malas mau plasbak entry lama tu.pandai kamula pergi cari. kalau kamu baca kat entry aku tu,aku pernah cerita aku dapat tawaran study kat shah alam dalam asasi undang-undang. one of the reason kenapa aku suka jadi lawyer and bangga aku nie cewek bertudung sebab dia la nie. tapi aku ended up jadi cikgu pula. lucu kan? jangan ketawa.









5. nurul cakap-cakap

siapa sini orang sabah? angkat kening kamu macam ziana zain. blogger kecik, comel, molek saiz macam adik aku nie asal dari sabah. im not 100% sure tapi adaentry dia cakap dia pernah belajar di sabah. family pun ada kat sini. aku assume dia nie sabah celup kali. mungkin la.dia nie lawa, superd lawa. aku suka tengok gambar dia. fotogenik. *betulkah aku eja tu*








6. Mr.K

aku nda banyak blog lelaki. tapi antara semua dia nie paling sempoi aku rasa. isi-isi entry memang bikin aku kagum. untuk pengetahuan kamu, dia nie pencinta wanita. one of penulis terfaktab. apa tu terfaktab?blog juga. banyak berkisar tentang cinta. taipjak terfaktab, ada tu keluar. jatuh cinta?putus cinta? sesuai la tu kamu baca.









bahh, cukuplah sudah tu. nanti aku ada masa free lagi, aku teman kamu pergi blogwalking. bagi yang bertudung tu, yang punya perasaan ragu kenapa perempuan bertudung lagi lawa bertudung aku rasa contoh-contoh diatas nie cukup banyak dan tidak meragukan.lawa apa bertudung. lawa apa kau tutup aurat kau yang satu tu. aku nda beran tegur sebab aku pun sama jak macam kamu semua. NOT PERFECT.














till then.



AYUE: jangan hukum benda yang sudah jadi tapi cuba untuk belajar dari apa yang pernah berlaku. everythings happen with reason.

No comments:

Post a Comment