Saturday, November 30, 2013

Rezeki itu kuasa ALLAH.


cerita dua tahun lalu. 




Assalamualaikum.


Masa aku mula-mula sampai Kota Kinabalu, aku dah memang target hendak kerja. Mencari sedikit rezeki untuk keperluan diri sendiri juga. Itu pada fikiran aku. Tapi bila dah lama tidak kerja, asyik cuti dan belajar saja, aku jadi buntu hendak cari kerja di mana. Lagi-lagi dengan condition aku seorang yang bertudung. Okay, kalau dibuat cerita, di KK nie susah sangat cari kerja untuk perempuan bertudung. kalau untuk part time. They always demanding for a free hair girl. and yet, aku tidak mahu hanya kerana kerja yang sebulan dua saja, aku buang tudung aku yang bertahun-tahun balut aurat aku. 


tapi rezeki Allah tu ada di mana-mana. 


At first, kawan tolong juga. Applykan kerja di hotel terdekat. Just send your resume and there you are. Tapi bila aku tunggu, makin aku tunggu, masih tiada jawapan. Sama ada aku boleh tidak kerja atau diorang dah reject aku.  Mereka sepi macam tu saja. 


but, i still wait for  couple of day. 


until i cant wait for any longer. aku cari kerja di Parkson. Mana tidak mau, aku terpaksa. I need to work for some money. Mula-mula tu, security kat sana cakap tiada sudah borang. tapi bila kami masuk dalam parkson dan adik jumpa seorang HR di Parkson, she ask for a help. and now im here, working at parkson. 


Department Christmas. 


Rezeki tu kuasa Allah. Betul. Dia janjikan tempat yang terbaik buat kita. Even kita tidak dapat yang terbaik, husnazonlah kepada Allah. Mungkin itu ujian yang dia mau kita hadapi. Im happy working here. Timba pelbagai pengalaman, a lot of people remind me to Allah. Alhamdulilah. 
























Till then. Thanks for reading.

No comments:

Post a Comment