Monday, October 26, 2015

Mr. Husband

Assalamualaikum.







Sekarang waktu diambang-ambang kesibukan melanda. Dengan assignment yang melambak, dengan program yang tak sudah. Rasa seperti dihimpit batu. Terlalu sibuk. High expectation pensyarah kepada kami buat semuanya semakin tambah sukar. Hanya doa dan tawakal saja pendinding sekarang.







Well, talking about kesibukan. Di samping sibuk dengan dunia pelajar kami, ada juga yang sedang sibuk dengan perkahwinan dan pertunangan yang inshaAllah berlangsung hujung tahun ni. Rasa excited juga tengok kawan-kawan mahu bertunang, berkahwin. Rasa macam seronok pula. Yala, dah ada calon tetap. Dah ada rancangan masa hadapan.









Tapi kalau aku?
Hihi.








Masih dalam ambang tidak pasti. Masih ditelan jerebu lagi jodohku kali. Hahaha








But,











If im looking for a husband, im looking for someone who has this quality. Quality yang my dady ada. I mean yea, every princess cari prince dia berdasarkan character dady dia. Sebab dady dia adalah prince dia. Which dia tidak boleh kahwin. Kan? *gelak kecil*














What qualities of my husband should have?






1. Suka ketawa.
Dia harus suka ketawa. Harus suka buat lawak bodoh. Harus suka mengacau. Sebab i love to laugh. Saya tukang ketawa yang seriously i cant stop laughing kalau sudah start.







2. Pandai buat alat elektrik, barang2, paip2 and so on.
Some of guys lack of this. Diorang tidak pandai baiki alat elektrik. Mostly, hantar kedai atau beli baru. Rugi untuk lelaki.







3. Tahan sakit.
Sakit ka luka ka, dia tidak merengek macam budak kecil. Minta kasihan tapi bukan secara kebudak-budak tiap masa mahu mengadu.






4. Beriman
For sure semua perempuan mahukan lelaki macam tu. Yang gila-gila tapi still ingat solat, ingat Allah. Well so do i. Saya mahu lelaki macam tu.







5. Loving
Ada lelaki yang loving tapi dia tidak tunjuk. Tapi i love a guy yang show love dia depan orang. Macam mana dia layan perempuan tu belakang orang ramai, begitu juga dia layan depan orang ramai. Bukan lelaki yang takut, yang malu, yang segan. I want that kind of guy.







6. Understanding
Most important. Sebab kalau kita tidak faham satu sama lain, macam kita nak go on dengam hubungan jangka lama ni? Dua-dua pihak kena faham. Dua-dua pihak kena bertolak ansur.














Im not demanding person. Yang mesti ada cari semua ni baru layak nak jadi husband saya sebab im not perfect too. Yang penting kita selesa dan saling tolak ansur. Itu yang penting. Sebab nak bersama-sama dalam hubungan yang tiada putusnya, kau kena faham semua baik buruk dia.
*gelak kecil*













Bercakap macam saya pula nak kahwin. Padahal lama lagi. Padahal banyak plan di depan. So pasal kahwin ni, sila tunggu dulu cik amoi. Okay?













*we are blaming each other for a mistake ourself made* 
















Till then. Thanks for reading.

No comments:

Post a Comment