Monday, January 18, 2016

HEARTACHE



[Sumber : Google]


Assalamualaikum. 





Lately, aku rasa terlalu penat. Mental dan fizikal. Tidak tahu kenapa. It feel like i wanna go, and leave everything behind. Terlalu banyak benda bermain dalam otak ni sampai rasa-rasanya mau meletup sudah. 





Aku tahu, benda macam ni budak macam aku tidak payah fikir pun. Maksud aku, budak umur aku (lainlah kalau dah kahwin, kot) cuma i cannot lah. Betul-betul aku tidak bolehlah lupakan. Mesti mau fikir punya. 



Mana dengan family problem  lagi, adik mau sambung study mau pakai duit lagi, elaun lagi lambat masuk (aku sikit lagi mau kebulur dah dalam asrama), kereta lagi mau kena bayar, broadband lagi, praktikum lagi beli bahan-bahan mau kena pakai duit. Main point dia, im having this stupid financial problem.




At first, i really thought sewa kereta tu bolehlah murah sikit. Yala, classmates kan. Plus, you knowlah hahaha tapi punya terkejut bila dengar dia minta sampai RM300. Well, people change. kan? Dont carelah you ni ada kaitan dengan dia ka tidak ka, money is money. Tu pun nasib dah runding, dia bagi RM250. bolehlah. Terpaksa berjimat sikitlah nak makan pakai nanti selama 3 bulan. Tapi its okay. I will survive from it. 




cuma sekarang yang aku risaukan ialah aku dengar berita elaun masuk bulan 3 atau hujung bulan 2. lamaaaaanyaaaaaa. macam mana mau survive ni begini. minta duit sama parents pun, diorang pun nyawa-nyawa ikan di rumah. 









So, anyone tau kah apa-apa benda boleh aku buat supaya ada duit sampingan?






[Sumber : Google]








*Kalau sekarang tidak mampu, bila lagi kau rasa kau mampu? USAHA DULU - Ayue*
























Till then. Thanks for reading. 
and pray for me, please?

















No comments:

Post a Comment