Saturday, October 15, 2011

pameran seni visual versi orang kampung




Assalamualaikum malaysian yang masih bangun awal belajar atau mungkin ber-fb-ing. agak lama aku tidak mengisi masa dengan menulis sesuatu di sini. maaf, aku sangat sibuk sampai tidak punya waktu untuk bermanja dengan blog ku. *okay, please. macam mau muntah sudah aku










memandangkan kisah ini sudah lama berlalu dan atas kelalaian aku yang dungu ini agak malas mau meng-update jadi kamu terpaksalah bersekang mata ya membaca rintitan sayu hidupku. okay, tipu. baca sajalah. kalau nda mau baca pun ndapa. terima kasih saja kasih banyak traffic aku. hari rabu lalu, kami kelas pra sekolah dengan kelas PSV ppismp sem 3 dan pismp sem 2 sibuk menguruskan pameran seni visual yang berlangsung di perpustakaan keningau. *library dia ada tv, jakun* sebenarnya pameran itu hanya untuk kelas PSV ppismp sem 3 tapi oleh kerana kami junior mereka yang satu-satunya jadi dengan paksarelanya kami membantu. ikuti rentetan pemeran melalui pandangan si orang kampung.





HARI PERTAMA

hari pertama kami masih ada kelas. ish, bukan. bukan kelas kami tu pandai berjalan tapi mulai bisuknya kami ada pengecualian kelas sudah. ada paham? *macam bebal pula reader aku, aku tanya begini* di buat cerita, kami ada test PSV sepatutnya nie hari tapi di batalkan atas sebab-sebab tidak seberapa munasabah. bersyukur juga aku sebab malam tu aku demam gila babs. angkat kepala mau pergi buat revision pun nda dapat. serious, aku benci bila kena demam. memandangkan hari nie, hari selasa jadi kelas petang dengan rasminya dibatalkan dan pergi ke library setting tempat dengan rasminya disuruh. okay, benci. best tiada kelas, tapi nda best sakit-sakit pergi library. aku ndamau pun ambil tapi kamu tengok sajalah.


Nie time dibengkel

kami kena suruh terang pasal arca dan buat lagu. again.





kami kena suruh tolong-tolong tapi kami bergambar-gambar. bagus kan? okaylah, sekian buat hari pertama. diingatkan sekali lagi, jangan sentuh arca atau sebarang lukisan dan catan kalau tidak, sah sudah anda sebagai insan kampung yang bertauliah, *seperti kami*






HARI KEDUA


Seperti yang di nanti-nanti kan, inilah masanya dimana pelbagai makhluk dunia berkeliaran mecari posisi masing-masing di dalam library. serious aku cakap, awal lagi tu peserta datang dari kami. lucu kan?

Aku malas mau kasih satu-satu, jadi aku gabung sekali. pemalas kan?


kami pulang jalan kaki


kami pulang agak awal time tu. jam 3 gitu kami angkat punggung sudah. mals bah, bukan juga kami buat apa-apa sana. macam jadi tukang tengok jak. ingat nda penat ka jadi tukang tengok jak? itu la kerja paling penat tau. bahhh. jom pergi hari seterusnya.




HARI KETIGA



Jujurnya, ini semua adalah bahan pinjam. baju, tudung. #evillaugh. kami punya acara berakhir jam 5. cukup lewat, kami boleh lagi pergi tengok tv di library tu. *library dia ada tv, jakun* gambar nie banyak kami ambil sebab mau buat video nanti. jumaat minggu depan kami mau present. wait and see saja la okay?





Aku ada baca blog kawan aku si pipey (please click) dia cerita tentang apa perasaan kami semasa kami mula berpisah semua, mula jalani hidup sendiri. well, i cant say no about her entry as it's all tell what exactly happened. i miss them so damn much but we have our own path. hihi. nda tau apa sudah aku mengarut. bahh, jum grab some food?









AYUE : cenderung untuk melakukan kesilapan itu barulah remaja.




No comments:

Post a Comment