Tuesday, October 25, 2011

CERPEN #Peluk Aku, Sayang!

Angin kuat melanda tanah di bawah bayu itu. Mungkin akibat dari Negara seberang yang kini hebat ditimpa musibah. Aku menyelak langsir melihat cuaca sekitar. Tersenyum manja.
            “Sayang, angin makin kuatlah.” Kataku kepada Zhiell. Dia hanya membisu. Aku melangkah kearahnya. Bau hanyir menyelebungi seluruh rumah itu, aku biarkan. Lebih selesa begitu. Tubuh sasa itu aku peluk, terasa sejuk.
            “Sejuk eh sayang? Sebentar ya. Baby ambilkan selimut,” aku selongkar almari yang berdekatan denganku. Mencari sehelai selimut untuk menutupi tubuh Zhiell. Selimut putih bercorak hitam aku capai dan baluti tubuh kami berdua.
            “I won’t leave you. I promise.” Aku peluk erat tubuhnya. Dia kaku.

                                   

            “You, maaflah. I rasa I tak boleh teruskan hubungan ini. I sayang you tapi kita…”
            “Kalau sayang tak perlu ada tapi” Aku memotong kata-kata Zhiell. Tangan dia lembut menyentuh pipiku, dia mengeluh. Wajahnya kusut. Aku tahu dia memang sayangkan aku tetapi keluarganya menentang hubungan kami hanya kerana aku anak luar nikah. Bukan pinta aku menjadi anak luar nikah, bukan mahu aku dilahirkan begini. Aku pun seperti orang lain juga, inginkan kasih sayang selepas berapa lama aku dicaci dan dimaki.
            “Kita tak boleh terus begini baby. I tak nak baby diapa-apakan.”kerisauan jelas terlukis diwajahnya. Aku tersenyum.
            “Tiada sesiapa boleh apa-apa I, apa-apakan kita. Kita pasti akan hidup bahagia sayang.” Zhiell cuba tersenyum. Seketika, Zhiell mengeleng kepalanya. Aku hanya melihat dia. Seketika lagi, dia bermasam muka. Aku pelik.Tiba-tiba dia bangun dan melangkah keluar. Aku tahan dia. Meminta penjelasan.
            “I dah buat keputusan. Dari baby diapa-apakan dan I jadi miskin, lebih baik kita berpisah.” Satu kucupan singgah didahiku. Aku terdiam. Air mata mengalir dipipi.
            “Sayang, peluk I.” Dia terus berlalu pergi tanpa mendengarkan kata-kataku.



            Masih terakam bait kata-kata Zhiell waktu dia meninggalkan aku di depan rumah dimana kami berasmara menikmati kebahagian kami bersama, rumah yang dia belikan untuk kami, untuk dia jamah badanku. Di rumah ini juga aku menunggu kedatangannya. Dia sudah berjanji akan menemui aku dan aku tahu dia bukan jenis memungkiri janji. Cuma janji satu itu saja yang tidak mampu dia tunaikan.
            “Baby?” Zhiell kelihatan ddepan pintu. Aku sambut dia dengan wajah yang sangat gembira. Aku menarik tangan dia ke bilik. Dia hanya menuruti.
            “Duduk dulu ya sayang. Sekejap lagi I datang.” Dia mengangguk. Aku tersenyum puas.
            “Kita akan sentiasa bersama.” Aku berkata didalam hati. Selepas beberapa minit membiarkan dia menunggu, aku kembali dengan baju tidur yang menghairahkan. Dia memandang tanpa berkelip mata. Dibelakang aku, jarum suntik berisi klorofom bersedia untuk bertindak.



            “Sayangg.” Aku memanggilnya manja sambil melangkah kearahnya. Dia menunggu di katil sambil mendepakan tangan ingin memeluk tubuh kecilku. Aku peluk tubuhnya.
            “Sayang akan sentiasa peluk I begini sampai bila-bila.” Aku bisikkan ketelinganya.
            “Tapi..” Jarum suntik berisi klorofom itu memotong kata-katanya.
            “Baby, apa ni?” Dia terjatuh.
            “Tak sangka sekejap juga ubat ni bertindak. Sayang, I cuma nak tolong you tunaikan janji you.” Aku naik di atas badannya sambil ketawa memegang jarum suntik itu. Satu ciuman aku berikan dibibirnya, dilehernya dan keseluruh badannya. Aku tarik beg hitam dibawah katil.
            “Berhabuk sudah.” Aku bersihkan beg itu. Lama sudah aku tidak gunakan barang-barang dalam beg itu. Tentu mereka rindukan aku. Dahagakan air yang selama ini aku berikan mereka. sebentar sahaja lagi.
            “Sayang, tunggu ya.” Ciuman singgah lagi dibibir Zhiell. Aku capai pisau lipat didalam beg hitam itu. Masih tajam lagi.
            “Hati you milik I” Seperti lagat seorang doktor, aku membelah dada Zhiell menggunakan pisau lipat itu. Berkali-kali sehingga darah memercik keluar. Aku jilat darah yang terpercik ditanganku. Manis. Semanis cinta kita. Jantung milik Zhiell kini ditanganku. Aku capai lagi pisau cukur dan ku belah jantung itu. Mencari sesuatu milikku.



            “Mana sudah cinta kita sayang? You dah buang ya? Sekarang, jantung you, hati you milik I. I punya saja.” Sekali lagi tangan ku menyelongkar barang didalam beg hitam milikku itu. Sebotol balang aku temukan dan jantung itu aku simpan. Wajahku berlumuran darah. Tubuhnya aku peluk. Darah sekitar badannya aku biarkan. Menikmati tubuh sasa itu. Adakalanya, darah sekitar badannya aku jilat. Kemanisannya buat aku jadi ketagih.
            “Kenapa you jahat sangat dengan I? KENAPAAAAAAA!!!!!! I bagi semua dekat you. SEMUA!! Tubuh I, hati i. you tak puas ke dengan I sayang?” tangan kiriku kini menyentuh alat sulitnya. Pisau pula bermain-main ditangan kanan.
            “I boleh puaskan you sayang. Kenapa you masih nak tinggalkan I?” tanganku menikmati alat sulitnya lantas aku kerat alat sulitnya. Darah memancut keluar. Dulu air putih melekit kini darah merah panas mengenai tubuhku. Aku tersenyum puas. Alat sulitnya aku buang ke sudut bilik. Aku hanya melihat alat sulit Zhiell. Alat yang pernah memuaskan nafsuku.



            “I selalu puaskan you. Mesti sebab mereka kan you nak tinggalkan I? Janganlah risau, mereka sekarang sedang berehat dengan tenang.” Beg hitam itu aku zip. Alat yang aku gunakan tadi aku tidak bersihkan dan biarkan saja di dalam beg itu. Aku memeluk tubuh Zhiell. Balang berisi jantung itu aku simpan dibilik kecil. Bilik seniku.


                                                                           *******


            “Baby, bilik apa nie? Kenapa berkunci?” aku pantas mendapatkan Zhiell.
            “Ohh, bilik nie memang tak pernah terbuka sayang. Pergilah bilik, kejap lagi I datang.” Aku tersenyum. Zhiell berlalu pergi dan percaya pembohongan yang aku cipta. Bilik itu aku buka. Pelbagai jenis balang berisi jantung terdapat dalam bilik itu. Di satu sudut, seorang lelaki tanpa kaki dan tangan terbaring. Seorang lagi, aku biarkan tanpa kepala. Seurat benang pun tidak membaluti tubuh mereka. 


            “Duduk diam-diam. Jangan buat bising. Nanti aku akan buat lagi teruk tau.” Aku potong jari mereka dan jilat darah yang mengalir. Sedap. Cukup buat aku bertenaga.

            “Sayangggg!” aku tersenyum meninggalkan tubuh kedua-dua lelaki yang datang ingin membunuhku.
  

1 comment: